Inici
Biografia
Vainilla
El petit arbre (teatre infantil)
Lleons
Senyoreta Ella
Teresa
No es preocupi
Model C3PO-2003
Benet, venduto, vendetta
Les mil i una
Pa(r)ís
La carmanyola del dilluns
Tendències
Paumanok
Roba dura de l'amor
Barri
Obres en projecte
Retalls personals
Obra editada
Agenda
Textos
Internacional
Botiga
Els dramaturgs parlen
(entrevistes)

Notícies teatrals
Diccionari teatral
Cabàs teatral amateur
Aparador editorial
Contactar amb l'autora
Enllaços d'interès



Dossiers de premsa
Càstings

:: Pàgina Personal Rosa M. Isart ::
Notícies

TEMPORADES TEATRALS


2013 / 2014    2012 / 2013    2010 / 2011    2009 / 2010    2008 / 2009    2007 / 2008    2006 / 2007    2005 / 2006    2004 / 2005    2003 / 2004   

NOTÍCIES TEMPORADA TEATRAL 2003 / 2004

Presentació d´Esthetic Paradise de Victoria Szpunberg en el marc del Grec’04/ Palau de la Virreina/Barcelona 01/07/2004
Nit de cuina, poesia i música a Can Fabes/Sant Celoni/El Montseny 14/06/2004
Presentació d´Amor matern, d´Strindberg / Espai Escènic Brossa/Barcelona 10/06/2004
Presentació del Festival Grec´04/Palau de la Virreina/Barcelona 09/06/2004
Presentació de Buits, de Toni Martín/Teatre Tantaranta-na/Barcelona 01/06/2004
Jornades sobre el repertori clàssic teatral català/ Universitat Autònoma de Barcelona/ Bellaterra 30/04/2004


06.jpg
Foto: M. J. R. Lucas


01/07/2004

Presentació d´Esthetic Paradise de Victoria Szpunberg en el marc del Grec’04/ Palau de la Virreina/Barcelona


Amb direcció de la també dramaturga Carol López, Szpunberg presentava el seu text teatral que estrenaria a Barcelona la Sala Beckett. El director del Festival, Borja Sitjà, declarà que tenia moltes ganes de portar a l´escenari aquesta obra, en especial per la seva temàtica: la imposició del cànon bell, la dictadura de la imatge.


Links relacionats:


amunt


05.jpg
Foto: M. J. R. Lucas


14/06/2004

Nit de cuina, poesia i música a Can Fabes/Sant Celoni/El Montseny


La nit del dilluns Santi Santamaria, el cuiner triestelat per Michelín, celebrà els seus 10 anys de cuina de qualitat. El sopar que havia de celebrar-se als Jardins de la Rectoria s´acabà fent al Pavelló d´Esports per l´amenaça -que es confirmà- de pluja. Amb el títol de “Poesia culinària: Festival de Música i Cuina” el restaurant Can Fabes reuní més de 600 comensals a benefici de la “Fundació Esclerosi Múltiple”. En honor de l´amic i poeta Martí i Pol -prologuista del llibre sibarita L´ètica del gust de Santamaria-, el cuiner de l´exquisidesa va envoltar-se d´actors i cantants en una vetllada que començà a les 10 del vespre i que s´allargà fins a dos quarts de dues de la matinada. Xavier Graset fou el presentador inicial. Després de pujar a l´escenari diversos restauradors de renom (Xavier Pellicer, etc.), l´alcalde de Sant Celoni (Joan Castaño), el Conseller de Turisme (Pere Esteve) i la presidenta de l´Associació de l´Esclerosi (Rosa Maria Estrany), poc després de mitjanit encetà la nit musical Lluís Llach. Cantà Valset per a innocents i Cançó a Mahalta del poeta Màrius Torres, molt estimat pel difunt Miquel. Després cantà el poema de Pere Quart Corrandes d´exili. Jordi Dauder (0:23 h.) en pujar a l´escenari remarcà que “visca la transgressió” alhora que digué que la República és una assignatura pendent. Recità El contestatari: “em preparo sense presses per fer la revolució”. Llach interpretà Criatura dolcíssima a partir de Joan Fuster, Vinyes verdes vora el mar, a partir de Josep M. de Sagarra, i La casa que vull (Joan Salvat-Papasseit). L´actriu Rosa Cadafalch (0:39 h.) recità Paraules al nostre Pompeu Fabra en el centenari de la seva naixença, text que diu que “el català encara no s´ha mort ni es morirà”. Jordi Bosch (0:43 h.) féu referència a l´ètica del gust en relació al pròleg del llibre de Santamaria i recità El catalanisme. A les 0:52 Pere Tàpies desvetllava el personal amb la seva guitarra, el Príncep, la Letizia i altres referències. El Llach orfebre oferí Ítaca. Després de la intervenció de Joan Rosaura, xofer i amic del poeta de Roda de Ter, arribaria el bellíssim Cant de l´enyor, que Llach dedicava a totes les Maries: la Capmany, la seva mare, la verge del Misteri d´Elx... A les darreries, Nina (1:11 h.) cantava un deliciós El cafè antic (lletra de Llach-Pol) i Llach tancava la vetllada reivindicativa: “cap dels prodigis que anunciaven taumaturgs insignes no s´han acomplert”. Via fora, que tot està per fer.


Links relacionats:
www.canfabes.com
www.lluisllach.com


amunt


04.jpg
Foto: M. J. R. Lucas


10/06/2004

Presentació d´Amor matern, d´Strindberg / Espai Escènic Brossa/Barcelona


Enfront de l´Espai Escènic Brossa, Bonnín encetà la presentació del text d´Strindberg tot indicant que no s´ha representat mai aquí i que, circumstàncies de la vida, poc abans de morir Brossa ja havien parlat de fer un Strindberg. La directora cinematogràfica, Judith Colell, ara en la seva primera experiència com a directora teatral, remarcava que “és un treball molt intens i molt més difícil que el cinema però apassionant”. Assenyalava que “hi ha molts sentiments contradictoris, són personatges torturats que estimen i alhora odien”. Colell ha volgut, primerament, situar l´obra en el Berlín de 1939 perquè és una època plenament “al límit”, molt propera a la Segona Guerra Mundial; i en segon lloc ha volgut introduir un gronxador a escena -objecte que no surt al text- Tot són ingredients que amb la contribució de la il.luminació que neix des de sota ajuden al clima buscadíssimament expressionista (Edvard Munch) que han volgut donar Colell i l´escenògraf Manolo Trullàs. Del 15 de juny al 25 de juliol de 2004. Int.: Imma Colomer (mare), Marina Gatell (filla), Mercè Managuerra (emprovadora), Maria Ribera (Lisen). .


Links relacionats:
www.espaibrossa.com


amunt


03.jpg
Foto: M. J. R. Lucas


09/06/2004

Presentació del Festival Grec´04/Palau de la Virreina/Barcelona


A la Virreina, Borja Sitjà presentà la figura mutant d´aquest estiu: el Grec-Fòrum, el Fòrum-Grec. El Festival, enguany sense faune ni gaire sales alternatives concertades, comença el 15 de juny i es tanca el 15 d´agost. Després del parlament del director del Grec, Sitjà, Àlex Rigola féu la presentació de la seva Santa Joana dels escorxadors de Brecht que a les darreries de juny es posaria en escena al Teatre Grec. Pel que fa al Festival, el juliol, p.e. estrenen (en parèntesi, el primer dia d´escenificació): Amnèsia de fuga amb direcció de Roger Bernat (1 juliol), NND-Galili Dance amb una coreografia d´Itzik Galili (2 juliol), El rei Lear dirigit per Bieito i amb p.e. Josep Maria Pou (des del 29 de juny, al Romea), Cia. Mar Gómez (7 juliol), Gènova 01 dirigida per Carme Portaceli i amb escenografia de Paco Azorín (8 juliol), To you, the Birdie! (Phèdre) amb direcció d´Elizabeth LeCompte (12 juliol), Verve Companhia de Dança (13 juliol), Lanònima Imperial (15 juliol), Glimpse per la Cia. Gelabert-Azzopardi (20 juliol), Esquena de ganivet amb direcció de Pep Tosar (21 de juliol), Cia. Àngels Margarit (26 juliol), 1714 món de guerres amb llibret d´Albert Mestres (27 de juliol), Tierno Bokar amb direcció de Peter Brook (estrena el 27 de juliol). El mes d´agost importarà alguns clàssics, en dicció castellana: Jo, Claudi (estrena el dia 6) amb direcció de José Carlos Plaza i intervenció p.e. d´Héctor Alterio i L´Orestíada (estrena el 12 d´agost) amb direcció de Mario Gas i interpretació p.e. de Jordi Boixaderas, Ricardo Moya, Vicky Peña i Constantino Romero.


Links relacionats:
www.grec.bcn.es


amunt


02.jpg
Foto: M. J. R. Lucas


01/06/2004

Presentació de Buits, de Toni Martín/Teatre Tantaranta-na/Barcelona


Martín, periodista teatral, és també autor teatral: Conte inèdit (1991), Canvis (1996), Molta merda (1996), Buits (1997), Hamlet Circus (2003). El seu text Buits es representà al Teatre Tantarantana del 2 al 27 de juny de 2004 amb direcció de Lurdes Barba i interpretació de Carme González, Oriol Genís, Míriam Alamany, Laia Martí i Climent Sensada. L´escenografia i vestuari els signava Meritxell Muñoz. L´autor destacà la importància de la màscara, “la capacitat de fingir que tenim tots plegats” a fi que no ens facin mal: un punt de partida per fer-la ballar a 5 personatges a la recerca de l´amor i amb algun apunt surrealista. La crítica teatral remarcaria la important contribució de la directora per a la consecució d´una posada en escena atractiva i suggerent.


Links relacionats:
www.tantarantana.com


amunt


01.jpg
Foto: M. J. R. Lucas


30/04/2004

Jornades sobre el repertori clàssic teatral català/ Universitat Autònoma de Barcelona/ Bellaterra


El dia abans s´havia presentat les Jornades a l´Institut del Teatre. Allí en Josep-Lluís Sirera encetava les discussions, tot remenant en allò considerable “repertori clàssic català” i contrastant el microcosmos dramatúrgic català i el valencià. A darrera hora havien excusat la seva assistència suposats participants per discrepàncies o altres fenòmens paranormals (Juan Carlos Olivares, crític de l´Avui, o bé Jordi Gonzàlez, de la productora Focus). L´endemà, dia 30, a la Facultat Autònoma es portava a terme una sessió pel matí (conferències alhora que un debat on intervenien Herman Bonnín, Josep Maria Mestres, Carme Sansa, etc.) i una sessió per la tarda, també estructurada en conferències i debat (a la foto, d´esquerra a dreta: Rodolf Sirera, Magí Sunyer, Miquel Maria Gibert, Francesc Foguet i Enric Cervera).


Links relacionats:


amunt



www.rosamariaisat.com | © Copyright 2017 | Tots els drets reservats